Virgin Hotels, Bransons nya satsning

Så har det kommit till vår vetskap att Sir Richard Branson satsar på att erövra nya marknadsområden efter lanseringen av Virgins nya webbsajt, Virgin Hotels. När man besöker sidan möts man av klassisk ”stör ej”-skylt på hotelldörren som säger ”This is your opportunity knocking” vilken man får se som ett meddelande och uppmaning till befintliga hotell och fastighetsägare inom hotellbranschen. Den mesta informationen som idag finns på sidan är riktad mot befintliga hotell, aktörer och fastighetsägare inom branschen i syfte att hitta nya partnerskap som vill ingå i Virgingruppen.

Flygbolaget Virgin Americas destinationer verkar få avgöra hotellens placering i världen. Virgin Hotels planerar hotell främst i New York, Miami, Los Angeles, San Francisco, Boston and Washington DC.

Inredning och design kommer gå i samma mönster som Virgin Atlantic Clubhouses med utforming som tillåter människor att arbeta, mingla och koppla av. Virgin tänker också tekniken vara ett stort inslag i hotellrummens design. På hemsidan står det att målet när man går in i nya branscher och marknader är förevigt förändra dem, vi hoppas att Virgin kommer slå sitt trollspö över hotellbranschen och skapa något nytt. Kanske blir Virgin Galactic det första rymdresebolaget som erbjuder flyg+hotell vid rymdfärder?